Reisinformatie

Persoonlijk advies is onze kracht. Wij hechten veel waarde aan persoonlijk contact met onze klanten en bieden hen professioneel reisadvies . Via onze boekingsservice helpen onze reisspecialisten je graag met het selecteren van jouw reis. Daarnaast delen wij graag de volgende reisinformatie met je:

Bij boeking
Reserveringen
Alle reserveringen worden op volgorde van binnenkomst behandeld. Deelnemers die vroeg boeken, krijgen een plaats meer vooraan in de autocar dan deelnemers die later reserveren. Geschiedt de aanmelding (mede) ten behoeve van andere deelnemers, dan is de aanmelder (mede) en wel voor het geheel aansprakelijk voor de nakoming van hun verplichtingen van alle door hem / haar aangemelde deelnemers. Minderjarige deelnemers dienen de reservering te laten ondertekenen door één van de ouders of voogden.


Op aanvraag boeken
Als je bij ons een reis ‘op aanvraag’ boekt, dan wordt dit beschouwd als definitieve boeking. Als de aanvraag akkoord komt, kan deze niet meer kosteloos worden geannuleerd.

Wensen bij boeking
Aarzel niet ons te contacteren, wij doen ons uiterste best om aan jouw wensen tegemoet te komen. Jouw wensen die bij boeking kenbaar zijn gemaakt, worden door onze organisatie doorgegeven aan de betreffende relatie. Wij kunnen deze echter niet garanderen. Ook het feit dat je via internet bij boeking preferenties kunt opgeven, betekent zoals gezegd geen garantie. In veel gevallen zijn wij afhankelijk van de uiteindelijke dienstverlener. De eventuele meerkosten voor het realiseren van de preferentie dien je vaak ter plaatse af te rekenen.

Voedingspatroon
Als je een bepaald voedingspatroon gebruikt, laat ons dat dan bij boeking weten en vermeld duidelijk om wat het gaat. Het verzorgen van een bepaald dieet geldt slechts voor de gereserveerde maaltijden in het programma. Eventuele meerkosten voor een dieet dienen ter plaatse te worden afgerekend en zijn derhalve niet inbegrepen.


Bestelbon en betalingen
Bij jouw reservatie ontvang je een bestelbon. Iedere inschrijving gaat gepaard met de betaling van een voorschot. De uiterste datum staat vermeld op jouw bestelbon. Jouw voorschotbetaling geldt als bevestiging van jouw reservatie en als akkoord van de verstrekte wettelijk voorgeschreven standaardinformatie. Het saldo dient betaald te zijn 30 dagen voor afreis.
Reisdocumenten en formaliteiten
Reisdocumenten
Je zal in de toekomst al jouw documenten via e-mail ontvangen. Jouw mailadres niet doorgegeven? Bezorg het ons dan snel! Geen nood: indien je geen e-mailadres hebt, ontvang je jouw documenten per post 10 dagen voor afreis.

Paspoort of identiteitskaart
Voor alle reizigers geldt de wettelijke identificatieplicht: een geldig paspoort of een identiteitskaart moet getoond kunnen worden. Je bent zelf verantwoordelijk voor het beschikken over de juiste reisdocumenten. Wanneer je vanwege onjuiste reisdocumenten de reis aan boord niet kunt aanvangen of voortzetten, is dit jouw eigen risico, zonder recht op terugbetaling. Check minimaal vier weken voor vertrek zelf aan welke vereisten jouw reisdocument dient te voldoen. Deze informatie kunnen wij niet opnemen vanwege de wijzigingen die hierin mogelijk kunnen optreden.

Gezondheidsformaliteiten
Je bent zelf verantwoordelijk voor eventuele verplichte gezondheidsbepalingen / vaccinaties. Wij adviseren je om minimaal drie maanden voor vertrek na te gaan bij uw huisarts, welke vaccinaties en beschermende maatregelen verplicht zijn of worden geadviseerd.  

Landeninformatie
Vind hier alle informatie die je nodig hebt per bestemming om het land binnen te komen.  Alle visumvereisten kan je tevens terugvinden op jouw reisbevestiging. Sinds de uitbraak van COVID-19 zijn de reisregels aangescherpt en variëren ze van land tot land. Bovendien veranderen deze gegevens snel. Hier vind je altijd de actuele regels voor jouw reis: diplomatie.belgium.be Indien een test vereist is, een PLF formulier moet worden ingevuld, bewijs van vaccinatie moet worden verstrekt of andere voorschriften moeten worden nageleefd voor vertrek, zullen wij je ook één week voor vertrek schriftelijk informeren.
Bagage
Bagage aan boord
Voor autocarreizen geldt vanwege veiligheidsvoorschriften en de beperkt beschikbare ruimte, dat je één koffer van maximaal 25 kg per persoon plus handbagage mag meenemen. Een inklapbare rolstoel of buggy kan worden meegenomen, maar dit moet steeds bij boeking worden gemeld. Aan boord van de autocar is iedereen verantwoordelijk voor de eigen bagage. Laat dus nooit waardevolle voorwerpen achter in de autocar. in de bagageruimte staat jouw bagage veilig opgeborgen tijdens de rit.

Bij vliegreizen zit ruimbagage niet altijd standaard inbegrepen. Wij vermelden bij boeking steeds de toegelaten bagage. Er kan altijd bagage worden bijgeboekt met een meerprijs.

(Hand)bagage

Als reiziger ben je verplicht jouw naam, woonplaats en vakantieadres zowel aan de binnenkant als op de buitenkant van de bagage te vermelden. Als jouw bagage niet is aangekomen of beschadigd is geraakt, maak je hier dan direct melding van. Kostbare artikelen en medicijnen (in hoeveelheden acceptabel voor de duur van de reis), moet je als handbagage vervoeren in verband met mogelijk verlies of een verlate aankomst van jouw koffer en de geldende handbagagerestricties.

Medicijngebruik
Als je medicijnen gebruikt, neem dan voldoende voorraad mee. Voor alle zekerheid is het verstandig een recept in het Latijn of Engels bij je te hebben een een attest van de dokter dat je die medicatie dient te nemen.
Info rondom onze reizen
Minimum en maximum aantal deelnemers bij onze groepsreizen
Voor alle groepsreizen in dit programma geldt een minimum aantal deelnemers. Met minder deelnemers kan de reis helaas niet worden uitgevoerd. Hiervan ontvang je uiterlijk 20 dagen voor vertrek bericht bij reizen van meer dan 6 dagen, uiterlijk 7 dagen voor vertrek bij reizen minder dan 7 dagen, waarbij de aanvangsdatum van de reis als uitgangspunt dient.  Om de kwaliteit van onze reizen te garanderen reizen wij in kleinere groep ( ca 30 personen ), je vindt bij ons géén groepen van 40 personen of meer.

Reisduur
De reisduur wordt in dagen vermeld. De dagen van vertrek en aankomst worden daarbij meegeteld, ongeacht de vertrek- en aankomsttijden.
 
Prijsinformatie
Prijzen zijn steeds onder voorbehoud.
De prijzen van de reis, zoals ook vermeld in onze brochure, zijn gebaseerd op de gegevens die ons bij het ter perse gaan van deze brochure ter beschikking stonden. Vermelde prijzen zijn per persoon. Excursies en entreegelden zijn niet bij de prijs inbegrepen (tenzij anders aangegeven). Je kan de optionele excursies vooraf bij boeking of ter plaatse bij onze gids reserveren. Voor elke excursie is een minimum aantal deelnemers vereist. De gepubliceerde reissom is exclusief verzekeringen.  Tevens zijn uitgaven van persoonlijke aard zoals fooien en drankjes niet inbegrepen. Mochten zich prijswijzigingen voordoen (bijv. wijziging olieprijzen, vluchttoeslagen, koerswijzigingen of wijzigingen in het BTW-percentage), dan behouden wij ons het recht die door te rekenen. 

Kamers voor alleengebruik
In vele hotels zijn geen of slechts enkele 1-persoonskamers beschikbaar. Om tegemoet te komen aan de wensen van onze passagiers, stellen wij vaak een aantal 2-persoonskamer beschikbaar. Je vindt de toeslag voor alleengebruik van een 2-persoonskamer bij de desbetreffende reis.

Programma
Wij behouden ons nadrukkelijk het recht wijzigingen in het programma aan te brengen, indien hiertoe naar het oordeel van de reisleider, chauffeur, reisorganisatie, landelijke-, regionale- of lokale overheden gegronde redenen toe bestaan.
 
Kan je mee met een begeleide reis als je minder goed te been bent? 
Wij wijzen je erop dat je over een normale basisconditie dient te beschikken en een goede mobiliteit noodzakelijk is. Je dient gemakkelijk afstanden te kunnen lopen, trappen te kunnen nemen en zelfstandig, eventueel met behulp van uw medereiziger (binnen dezelfde boeking) in en uit de autocar te geraken. De moeilijkheidsgraad staat per reis vermeld op onze website. Het kan zijn dat deelname aan sommige programmaonderdelen i.v.m. een beperkte mobiliteit niet haalbaar is, in welk geval geen terugbetaling op de reissom verleend zal worden. Twijfel je of de reis van jouw keuze geschikt is voor je of wil je jouw situatie persoonlijk toelichten, neem dan contact op met onze reisspecialisten. Zij helpen je graag bij jouw keuze!
 
Audio Guides
Bij diverse reizen, vooral onze stedenreizen, zorgen wij voor een audiogids.  Dit is een prettige manier om alle informatie van de gids mee te krijgen door middel van oortjes.  Geen last meer van omgevingsgeluiden en zo kan je tevens voldoende afstand bewaren van je gids en medepassagiers.  
 
...